Pažintinis maršrutas po 1937 m. Vilnių…

2010 m. sausio 12 d. Valentina paskelbė kategorijose: TIESIOG ĮDOMU
Žymos:

Sveiki,

Jeigu norėtumėte pasižvalgyti po 1937 m. Vilnių, Jūsų paslaugoms būtų:

1. Pažintinis maršrutas po Vilnių vežimu:

Literatų gatvė. 1935 m.

I kategorijos [vežimu] – Maršrutas nuo rūmų po miestą arba iki rūmų – 1 zł. 20 gr.

Kaina mieste – 70 gr.

II kategorijos [vežimu] – Maršrutas nuo rūmų po miestą arba iki rūmų –  1 zł. 50 gr.

Kaina mieste – 50 gr.

Vokiečių gatvėje.

Užmiesčio kaina sutartinė.

Pastabos:

Tuo metu už 4 gr. galima buvo nusipirkti kilogramą cukraus.

2. Maršrutas po Vilnių  autobusu

1 – oji linija: Stotis –  Aušros vartai – Katedros aikštė – Gedimino prospektas – Žvėrynas;

2 – oji linija: Stotis – Pylimo gatvė – Kalvarijų turgavietė – Kareivinės;

3 – oji linija: Cerkvė Poguliankoje – Trakų gatvė – Vokiečių gatvė – Pilies gatvė – Katedros aikštė – Arsenalo gatvė – Kosciuškos  gatvė – Antakalnio gatvė iki Pospieškos.

4 – oji linija: Savivaldybės aikštė (anuomet Ožeškinė) – Kalvarijų gatvė – Jeruzalė.

7 – oji linija: Rotušė – Didžioji gatvė – Šopeno gatvė – Geležinkeliečių ligoninė (Vilkpėdė).

Važiavimo kaina priklauso nuo važiuojamo atstumo (nuo 15 gr. iki 50 gr.).

Užmiesčio autobusai sustoja prie dabartinės Savivaldybės aikštės, kur galima surasti ir jų išvykimo laiką.

Pastabos:

Iki 1932 m. Vilniuje buvo septynios linijos, o 1932 m. buvo atidaryta dar viena 8-oji autobusų linija – Rotušę sujungianti su Vilkpėde. J. Kłoso leidinyje matome jau pakeistus maršrutus, o kai kurie nepelningi maršrutai buvo panaikinti.

3. Kelionė po Vilnių taksi

Pirmojo kilometro kaina 80 gr., tolesnių kilometrų kaina po 60 gr.

Pastabos:

1940 m. lietuviškoji Vilniaus savivaldybė užregistravo mieste 200 motociklų, 4886 dviračių, 106 privačius automobilius, 37 taksi automobilius, 600 arklines karietas ir 10 krovininių vežimų.

Taksi parkas Vilniuje įkurtas 1949 m.

Informacija paimta iš:

J. Kłos. Wilno. Przewodnik krajoznawczy, Wilno, 1937.

Čaplinskas A. Viešasis transportas, http://www.vilniustransport.lt/uploads/docs/Vilniaus%20transporto%20istorija.pdf

Vilniaus miesto istorija, Vilnius, 1968.

Komentarai
  1. Egidija parašė:

    Valentina, o kas yra „rūmai“, kurie nurodomi kaip atskaitos taškas?

  2. walentina parašė:

    Taip, čia jau sunkaiu tikrai atsakyti 🙂 Įtariu, kad dabartinė Savivaldybės aikštė. Nes autobusų judėjimas irgi yra nuo rūmų, o tie rūmai buvo Ožeškių (šalia Šv. Jurgio bažnyčios). Autorius ir kiti tyrinėtojai tiksliai nenurodo nuo kur važiodavo vežikai. Iš kitų šio laikotarpio nuotraukų galima matyti, kad jie sustodavo ir prie Rotušės, ir turgų aikštėse. Tad čia tik mano spėjimas. Kas tiksliai žino – komentuokite.

  3. egidija parašė:

    Jau norėjau rašyti, kad gal suklysta rašant pasivažinėjimo bričkomis kainas, bet perskaičiau nurodytą A.Čaplinsko straipsnį ir likau labai nustebusi (švelniai tariant). Jeigu tos kainos tikros ir už vieną pasivažinėjimą galėjai nusipirkti 30-37kg. cukraus, tai kas gi tada jomis važinėjosi? Nu vistiek netikiu 🙂

  4. walentina parašė:

    Šias kainas radau pas J. Klosą, bet irgi netikėjau, patikrinau pas A. Čaplinskį 🙂

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.